Wednesday, July 15, 2015

Working Out as a SAHM

So, I realize this is not the case for all SAHM's. I'll start with that. Because this is my unique case.
My husband and I cannot afford for me to have a gym membership. As much as I'd love one (because, hello! indoor pool for laps!!) I don't want to put us in a poor financial situation just cause I want to stay healthy. So! I have to improvise. Y'all are pretty familiar that I do workout videos and things like that. But sometimes that doesn't cut it. You gotta switch things up!

Granted, some weeks (some DAYS) are better than others. I will say, I can always count on my kids to be my workout buddies.

My at home gym is not as big as other people's but it works for me. On days I don't do a workout video I count on my hand weights and remembering things an old personal trainer taught me. Christine had blogged about using playground equipment to workout. Which is great, when we actually go to the park (but in this heat... yikes!)

I use my coffee table. At least twice a week, if not three times a week I focus on upper body and back. (My back and core is my huge problem areas!) The coffee table is sturdy enough to do inverted push ups. This works my triceps and upper back.
If I push the coffee table against the wall I can also use it for step ups and jumps. Don't worry, I clean it after my feet have been all over it!

I have 5 lb hand weights. I'd love to get bigger ones, since I've gotten to the point where I really need to do a LOT of reps to really feel anything. I'm not complaining too much though, because at least I have them!

Finally, a workout isn't complete with some sort of cardio. I have found a really amazing running partner in Zander.
Earlier this week, we tried to go on a run while he rode his bike. A mile into the run, the chain broke on his bike. We were forced to cut the run short and head back home. Sadly, I had to carry the bike the whole way back because the back tire wouldn't spin. He stayed positive the whole way back. Yesterday he was begging to go on a run again. It didn't workout because Daddy didn't get home until almost 9 last night. That was just too late for a little boy to be running with me! On days we don't run we always do jumping jacks, jump ropes (without the ropes), and other forms of cardio in the house to get our heart rates up.
Of course pictures or it didn't happen
I love that my kids will do all the workout moves with me. Their version of hand weights are some form of dog toys. It works though, right?! At least they're getting the moves down and proper form!

So this week for #BloggersGiveIt100 was a good one. I'm thrilled that I'm constantly teaching my kids better habits. Lets keep this good vibe going into next week!
Are you participating in the Bloggers Give it 100 challenge? Tell us how you did this week! Link up with Lora, Kendra, and I so we can encourage you!
The Rambling Llama
 photo featured sponsor2_zpsov6ixzlo.jpg

 photo TRLSigNov2014_zps7a838dc4.png

25 comments :

  1. I love that you find ways to make it work, and so many excercises! Props to you mama...I'm a fan of workout videos too. :)

    ReplyDelete
  2. Thank you so much!! It's definitely not easy some days. Potty training a toddler proves to be the biggest challenge some days lol!!! Which videos do you use? I'm always looking for new ones to switch things up

    ReplyDelete
  3. You are my inspiration. I need some motivation up in here! I am just so damn lazy when I get home from work, but hopefully that will change once our gym here opens up again? I guess we will see!

    ReplyDelete
  4. Feel free to text me anytime if you need some motivation!! I know working out at night after work is HARD!! BEEN THERE!! When is the gym open again? How's the nutritionist going?

    ReplyDelete
  5. You did awesome! Keep it up girl!

    ReplyDelete
  6. You are awesome!! Work out wherever you can, and make it work = you are!! I've gotta step up my game.

    ReplyDelete
  7. I am so proud of you! I love getting your workout snaps. You keep me motivated.

    ReplyDelete
  8. Awww thanks!! I'm happy to provide motivation. Someone needs to send me cleaning snaps to motivate me for that. Haha.

    ReplyDelete
  9. Thanks so much love!! You can do it!! Yard work is evenb something. I was going to run today but I think I'll mow the lawn instead.

    ReplyDelete
  10. Thanks dear!! You are amazing too!!

    ReplyDelete
  11. They haven't given us a firm date on when it will open back up, but it was so cheap before - that's why I'm waiting to hear back on it and not join another gym. The nutritionist is going well. My food choices haven't been the best though. Meh.

    ReplyDelete
  12. so glad you are getting creative about ways to workout at home! i've always been a fan of working out at home and get creative too with using my chairs as tricep dips and taking mini laps around the apartment. keep up with your awesome self :)

    ReplyDelete
  13. I've been so impressed with your work out snapchats! You are dedicated! And you're almost motivating me to hop on the elliptical or something... Almost.

    Signed,
    Lazy Butt

    ReplyDelete
  14. I love the improv with workout equipment!!! I have done extended squats against a wall, used chairs for triceps, 'bench' pressed a heavy broom lol. Especially love how the kids do it with you :) healthy habits for life that way!! Go you!!

    ReplyDelete
  15. Haha I have to do whatever it takes. I may have to try the broom trick though. That's a great idea!! And yes!! The kids love it! Makes me happy

    ReplyDelete
  16. Haha I'm glad to hear some people enjoy them. I really want an elliptical!! Itd save me from having to run in the heat some nights lol. Zander wants to run tonight though so I guess we're going. Lol. I have to be dedicated though. Donuts taste too delicious lol

    ReplyDelete
  17. Lol I love that you'll take mini laps around the apartment!! I just love that there's so much that can be done to where I won't get bored.

    ReplyDelete
  18. I was JUST talking to X about this the other day- how working out at home with a little one could change things. This post from you is encouraging!! :)

    ReplyDelete
  19. I'm so happy to encourage you! Yeah obviously when the babies are infants it's more difficult. But during the day the kids are great with working out with me. And now at night when I go running Zander comes with me. Daddy and Ainsley stay at home and bond. Lol.

    ReplyDelete
  20. I have one more week of easy going before I can get back to my regular routines. It's killing me. Especially now that I'm not in so much pain. I wish we lived closer so we could workout together.

    ReplyDelete
  21. Can you do some light walking before the normal routine? I would love to workout with you!!

    ReplyDelete
  22. Yea girl!! I love the ways you improvise. So great. And I love that you get your kids involved. Start them young with healthy habits. I need to be better about having Claire work out with me!

    ReplyDelete
  23. thanks so much!! :) basically Zander begs to go running now. I have to remind him that we can't go EVERYDAY cause mommy's legs can't handle that. haha.

    ReplyDelete