Monday, November 17, 2014

Grateful For Employment

Happy Monday, Y'all. I can say that and really mean it because as of this past Wednesday I have a LOT to be grateful for. I'm linking up with Emily for Grateful Heart Mondays, because what a wonderful way to start the week! Am I right?
Ember Grey
Last Tuesday, I got the phone call from the staffing agency asking if I could make it to a job interview on Wednesday. I made a few calls about childcare, and the answer was yes! I Could absolutely get to that interview. So it was set. Wednesday 11/12 at 1:00 PM.
Wednesday rolled around and there were a lot of twitter updates about me fixing my hair. (If you're friends with me on snapchat - #SorryNotSorry for the overload of hair straightening pics) haha.

Y'all, this interview lasted over an hour!! I didn't even realize it until I got back to my car and checked my phone. (YES, the phone got left IN the car during the interview... I wasn't risking anything y'all). ---- it was a good thing too because Josh texted an ungodly amount with "how'd it go?"... and "still in there?" ugh. Husbands. ANYWAY! During the interview, the C.O.O asked when I could start if I was offered the position. Jokingly I said "heh, tomorrow". I was only halfway being serious because, yes I could start "tomorrow" but I also expected at least one other interview after this one. I was taken on a tour of the production plant and met everyone in the office. Before leaving, I was asked, "ok, so we'll see you tomorrow right?" Me: "wait, WHAT?" (Really thought they were kidding.) They were not. We talked pay, and well... #nailedit
I'm so grateful for this opportunity. I'm grateful for so many things about this job. I'm grateful to HAVE this job. I'll have to tell y'all more about the job later. For now I can say that everyone I work with and work for has a great sense of humor, and they're already treating me like one of their own. (yay). I also really love the fact that there's a super amazing kitchen / break room AND a full service deli INSIDE the building. WHAAAAT?? Also, I don't have to wear a hard hat or steel toe boots. Hello, cute office clothes! How I've missed you so very much!
Mostly I'm grateful for all of my IRL friends and my close bloggy friends. My tribe (as Anne, Meagan, and Emily calls it). I love y'all. Each and everyday y'all prayed for me, asked how I was doing, etc. The texts and phone calls made not being at work easier. It made me feel so loved and cared for. I'm so grateful for y'all. Thanks again for your thoughts and prayers. Y'all are just the best.

I'm grateful for this new chapter in my life, and super grateful that I'll be able to make my car payments on time still! (ha!)

What are you grateful for this week? 

ALSO!! Don't forget Monthly Musings goes live on Wednesday! Go ahead and grab our button for your post!
The Rambling Llama

30 comments :

  1. SO happy for you mama.

    ReplyDelete
  2. I told you something would come about soon :)

    ReplyDelete
  3. Woooo, you go girl! Congrats on the new job :) PS your work kitchen is now nicer than mine at home LOL

    ReplyDelete
  4. it's WAY nicer than my kitchen at home too. I basically love it. <3

    ReplyDelete
  5. hahaha yes you did! You can officially say "I told you so" ;)

    ReplyDelete
  6. thanks! That really means a lot. :) so far so good today / on my own. The girl I replaced... her last day was last Friday! haha

    ReplyDelete
  7. thanks SO much! I love it here! :) PLUS the meat lab is making ham for lunch for everyone today! YUMMY!!!

    ReplyDelete
  8. *happy dance* I am so proud of you. You have handled your job situation so much better than I would have if I were in your shoes. Seriously, huge props to you.

    ReplyDelete
  9. Aw geeez you're going to make me cry!!! Thanks so much

    ReplyDelete
  10. I love everything about this. It's such a relief to not worry about where you're going to be working and if there will be income. I am so happy for you! You are so deserving of this job and I love that it is going so well..now lets go celebrate!

    ReplyDelete
  11. So happy for you and so happy for me that you're in my tribe! XO

    ReplyDelete
  12. that is so great! So happy for you! NAILED IT!

    ReplyDelete
  13. CONGRATS!!!!! Such amazing news. Wishing you all the best in your new endeavours!

    XO sarita it's my girls' world

    ReplyDelete
  14. I am sooooo happy for you - that the interview went so well, that you love the new office (& getting to wear cute clothes again), and that the people are so friendly. Seriously, the people make such a difference in a job! Hooray for such great things happening!

    ReplyDelete
  15. Thanks so much sweetie! (I still need to reply to your email. Gosh we're such MOMS! hahaha). So far there's only one oddball character that I didn't meet last week (in my two days being here). But I can tolerate her. lol. Thanks again

    ReplyDelete
  16. YAYYY!!! Now we celebrate! :) Drinks all around!

    ReplyDelete
  17. Thanks so much! That really means a lot. I'm really looking forward to this new journey

    ReplyDelete
  18. Nailed it for sure! GAH! such a relief! Thank you!!

    ReplyDelete
  19. I'm SO happy to be part of the tribe! I love y'all! xoxoxo. Thanks for the continued support. I'll be there for you too. :)

    ReplyDelete
  20. THANK YOU! I'm still loving it even after day three. hahaha

    ReplyDelete
  21. That really means a lot for your support and love! And YES! Let's GO celebrate! drinks all around! #applebees! hahaha

    ReplyDelete
  22. #NAILEDIT I'm so happy for you!!!! And I love that Josh texted you the whole time!!!! haha! :) So sweet! This is going to be such an awesome new adventure!

    ReplyDelete
  23. Haha he loves me, he really really loves me. We frequently text throughout the day. Thanks again for continued support. You're just the best. <3

    ReplyDelete
  24. Phew - one oddball is totally manageable =)

    ReplyDelete
  25. That is SOOO amazing!!! So happy that you got the job and that they love YOU there!

    ReplyDelete